MA'ALIM FI-TTARIQ

>> PETUNJUK SEPANJANG JALAN <<
Jika engkau tewas di medan JIHAD, Gelaran SYUHADA Allah berikan,
Arwah-arwah pahlawan seyum melihat, MUJAHID bangga melepasi pergi.
Assalamualaikum..... Selamat Datang.....Anda Sekarang Berada Di Blog YoYaMaaLim....... JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM....DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI.......

Sunday, March 15, 2009

KEMUNCAK HASRAT RAKYAT TERHADAP PPSMI

Minggu lepas, satu desakan pemansuhan Pembelajaran dan Pengajian Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggerisv(PPSMI) dilakukan oleh rakyat Malaysia di ibu kota yang di hadiri puluhan ribu rakyat dari pelbagai lapisan, tua muda, kecil besar, lelaki perempuan, melayu cina dan India berhimpun dan berarak sepanjang jalan mengiringi pimpinan pemansuhan PPSMI bagi menyerahkan memorandum pembatalan PPSMI kepada Yang Di Petuan Agong di Istana Negara.

Setelah selesai solat zohor di Masjid Negara, para pencinta bahasa ibunda bertolak menuju ke Istana Negara. dengan memakai baju “Mansuhkan PPSMI” dan sepanduk. Tiga kumpulan (Sogo, Centra Marker dan Masjid Negara) bertemu di masjid Negara dan berjalan sambil melaungkan :

“hidup2.....hudup BM”

“turun2....turun BN”

“Hidup2…hidup rakyat”

“ Jatuh2…kezaliman”

“ Jalan2…jumpa raja”

“Jangan takut”

“Raja Baik….Rakyat Baik”

“Raja Daulat….Negara daulat”

“Hidup2….hidup rakyat”

Sampai berhampiran Jalan Atap pihak FRU telah membuat benteng menghalang menghalang kumpulan pencinta bahasa dari mara ke Istana Negara. Bukan setakat benteng, gas pemedih mata di tembak kearah rakyat yang mahukan bahasa Ibunda di martabatkan. Entah berapa das dilepaskan, menyebabkan rakyat bertempiaran lari. Sungguh zalim polis2 FRU di Malaysia, lebih zalim dari zionis yahudi. Kumpulan pencinta bahasa di kepung 3 penjuru oleh FRU dan melepaskan gas pemedih mata serta menyembur water canon. Helikopter mengelilingi perhimpunan dan melepaskan gas pemedih mata dari atas. Sunggih zalim. Begitulah tindakan polis untuk menyuraikan perarakan tersebut.

Ada di antara yang berarak tersebut adalah kanak-kanak yang menangis terkena gas pemedih mata. Ada diantaranya adalah orang yang lanjut usianya yang muntah dan pengsang. Ada diantaranya perempuan yang lemah sifatnya. Semuanya mengorbankan badan untuk berjuang memperjuangkan bahasa ibunda dan mahu PPSMI di hapuskan.

1 comment:

  1. serupo penah tengok jah peluru CS tu.. ko curi time duk demoktrasi PPSMI ari tu.. berani puak ni.. syabas... teruskan perjuangan menentang UMNO dan najis....

    ReplyDelete