MA'ALIM FI-TTARIQ

>> PETUNJUK SEPANJANG JALAN <<
Jika engkau tewas di medan JIHAD, Gelaran SYUHADA Allah berikan,
Arwah-arwah pahlawan seyum melihat, MUJAHID bangga melepasi pergi.
Assalamualaikum..... Selamat Datang.....Anda Sekarang Berada Di Blog YoYaMaaLim....... JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM....DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI.......

Tuesday, February 17, 2009

Kemelut Politik Perak - PUAK2 TAHI

Assalamualaikum.

Allahuakbar…. Allahuakbar…. Allahuakbar

Tahi2 Syaitan di Malaysia

Kita dikejutkan dengan kemelut politik Perak di bawah kepimpinan PAS, YB Ir Nizar. Sedih, dukacita dan bercampur marah mendengar berita 3 YB (Mohd Radzi dan Mohd Osman dan YB DAP) meningalkan Pakatan Rakyat di perak. Kemudian sorang lagi YB (Nasaruddin Hashim) yang tak tahu malu mengumumkan masuk semula ke BN.

Sudah tidak ada lagi nilai harga diri mereka ini. Saya bersetuju dengan Tuan Guru Nik Aziz agar mereka berempat ini di lemparkan kasut, sebagai tanda diri mereka di hina, di jijak olah masyarakat. Masyarakat memilih beliau kerana beliau berada dalam Pakatan Rakyat. Sekarag mereka telah keluar dari pakatan rakyat, sepatutnya dengan sendiri pangkat YB yang ada pada mereka terbatal. Adalah wajar pilihan raya semula diadakan di dun2 berkenaan.

SPR sepatutnya terus menyiasat, mengapa perkara sedemikian terjadi. Adakah disogok dengan kebendaan atau wang. Mesti wujud tawar menawar dan rayuan dari pihak BN supaya berpaling tadah dari pakatan. Saya tidak hairan YB adun Bota melompat dari BN ke PKR kemudian dalam masa 11 hari menyumumkan masuk semula kepada BN. Apa jenis manusia seperti ini…??

Kepada Sultan Perak yang terkenal dengan prinsip keadilan dan memperjuangkan kedaulatan undang2 dan keadilan, hamba menyeru agar Tuanku membuat keputusan yang adil demi untuk rakyat Tuanku. Hamba tak nak negeri Perak di pimpin oleh pemimpin yang rasuah. Olek sekiranya rakyat perak yang membuat pilihan semula menentu siapa pimpinan mereka, dengan kata lain diadakan pilihanraya semula.

Kedua dua YB dari PKR yang berpaling tadah mengikuti BN. Komen saya adalah, BN sanggup mengambil siapa sahaja asalkan boleh menang. BN tidak rasa malu dan tidak rasa bersalah menerima dua adun yang terlibat dengan rasuah. Ini keran parti BN sendiri mengamalkan rasuah. Olok juga kalau kita merenung, apa guna Pakatan Rakyat duduk memelihara dua YB ini yang terlibat dengan rasuah. Inilah masanya Allah hendak membersihkan YB2 dari Pakatan Rakyat yang terlibat dari rasuah di tendang keluar. Ayuh, kalau ada lagi YB2 yang sedemikian…sila lah keluar….. kami tak nak manusia seperti ini.

Formula dibawah saya pinjam dari sahabat saya dalam forum Cari:

Premis 1: RASUAH = TAHI

Premis 2: TAHI banyak dalam JAMBAN

Premis 3: RASUAH banyak dalam UMNO

Tesis : UMNO = JAMBAN

Kepada pengunjung blog ni sila ke web dibawah untuk memberi sokongan agar Tuanku Perak memperkenan Dun Dibubarkan.

http://books.dreambook.com/duli/duli.html

9 Safar 1430H/5 Febuari 2009



No comments:

Post a Comment