MA'ALIM FI-TTARIQ

>> PETUNJUK SEPANJANG JALAN <<
Jika engkau tewas di medan JIHAD, Gelaran SYUHADA Allah berikan,
Arwah-arwah pahlawan seyum melihat, MUJAHID bangga melepasi pergi.
Assalamualaikum..... Selamat Datang.....Anda Sekarang Berada Di Blog YoYaMaaLim....... JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM....DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI.......

Tuesday, February 17, 2009

Polis Kata Jangan !!! - TAPI DOUBLE STANDART

Selepas Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak di tendang dengan cara haram dengan segera Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengeluarkan arahan “Sebarang perhimpun diharamkan dan ceramah parti politik tidak diberi permit” di Perak…Polis Kata Jangan !!!

Satu siri ceramah dan perhimpunan Rakyat Perak di stadium Perak telah diatur oleh Pakatan Rakyat pada malam pembentukan kerjaaan Haram BN juga telah dibatalkan kerana pihak polis…Polis Kata Jangan !!!

Rakyat Perak Berhimpun di Masjid berhampiran Istana menbantah keputusan Sultan Perak juga di anggap haram oleh polis. Kita boleh lihat tindakan polis menangani perhimpunan tersebut dengan melepaskan gas pemedih mata…Polis kata Jangan !!!

Pada hari selasa 10hb. Feb., YB Nizar ke tempat kerja tetapi di halang oleh polis yang berkawal di muka pintu dengan berkata “Jangan masuk datuk, kami menjalankan arahan !, Datuk tidak dibenarkan masuk“…Polis kata Jangan !!!

Tapi !!! seminggu kita didedahkan oleh media perdana, Pemuda UMNO seluruh malaysia membantah Karpal Singh menyaman Sultan Perak. Tak sampai seminggu polis menerima 84 aduan berkenana Karpal Singh. Termasuk lah guna puak2 UMNO di perak berhimpun dan mebuat aduan polis di balai Polis Perak. Tak ada pulak gas pemedih mata, kereta water canon, mahupun FRU kat situ. Tak ada pulak polis mengeluarkan arahan supaya bersurai… Polis kata Jangan !!! tapi Double Standart.

Kata Ketua Polis Negara, PDRM nak membersihkan namanya dan megembalikan kepercayaan rakyat terhadap polis. Kalau inilah yang diamalkan, rakyat semakin tak percaya dan bertambah-tambah bencikan Polis. Rakyat sudah mengcopkan polis sebagai “Anjin UMNO”.

16 Safar 1430H/12 Febuari 2009

No comments:

Post a Comment