MA'ALIM FI-TTARIQ

>> PETUNJUK SEPANJANG JALAN <<
Jika engkau tewas di medan JIHAD, Gelaran SYUHADA Allah berikan,
Arwah-arwah pahlawan seyum melihat, MUJAHID bangga melepasi pergi.
Assalamualaikum..... Selamat Datang.....Anda Sekarang Berada Di Blog YoYaMaaLim....... JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM....DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI.......

Tuesday, February 17, 2009

Mengapa Rakyat Perak Berkumpul Di Depan Istana Perak ?

Anjing2 kerajaan Bijan

Sedih, marah dan bodoh, itulah persaan aku apabila membaca, melihat dan mendengar berita rakyat Negeri Perak berdemo di Masjid Ubudiah, berhampiran Istana Iskandariah Kuala Kangsar. Tujuan hanya satu iaitu menuntuk agar Tuanku Raja Azlan berkenan membubarkan Dewan undangan Negeri Perak.

Perasaan sedih menyelubungi aku, melihat umat islam sebangsa dengan ku, bersemangat menegakkan yang benar menuntut satu keputusan yang adil dari sultan Perak. Sedih melihat umat islam sebangsa dengan ku di halang oleh skuad Polis FRU. Dah la di halang di tembak dengan pemedih mata. Entah berapa das di lepaskan kearah rakyat yang tak berdosa. Sedih melihat FRU mengejar rakyat ku di kawasan Masjid dan melepaskan gas pemedih mata ke sekitar kawasan masjid. Sedih aku melihat rakyatku di tangkap dan di belasah. Apakah salah rakyat Perak sampai di perlaku sedemikian rupa.

Aku juga marah kepada YB2 yang tidak bermoral. Sanggup mempergunakan jalan belakang untuk membantuk kuasa. Bagi golongan cendikiawan, mereka berpendapat tindakan serta cara sedemikian merupakan perbuatan tidak bermoral serta bersifat bacul. Aku marah pada moyet2 yang melompat. Lompatanya ada beberapa tujuan, antaranya mencari makan dan memansuhkan tuduhan najis (rasuah) keatas mereka. Tak ubah seperti moyet2 sebenar. Tidak menghairankan, Bijan sanggup menerima moyek2 hutan ini untuk menjadi sahabat dalam perjuagan mereka. Memang sah, formula :

Premis 1: RASUAH = TAHI

Premis 2: TAHI banyak dalam JAMBAN

Premis 3: RASUAH banyak dalam UMNO

Tesis : UMNO = JAMBA

Bodoh!, itulah perkataan yang keluar dari mulut aku tak kala aku selesai menunaikan solat hajat memohon suasana di perak kembali kepada keamanan. Maka terfikir di fikiranku, kena Raja Perak membuat keputusan yang bodoh dan merugikan. Tak berhikmahnya Baginda dalam membuat keputusan. Keputusanya hanya bersifat sementara dengan tidak melihat kesan jangkan panjang. Sekarang apa telah terjadi, rakyat Perak keluar membantah keputusan tersebut. Jangan hanya nila setitik rosak susu sebelanga. Keputusan tersebut di ibaratkan sebagai menarik rambut dalam tepung. Dah la sambutan Jubli Perak terpaksa di tangguh atas sebab2 keselamatan. Baginda sendiri juga gusar untuk keluar dari istana. Begitulah apabila pemimpin tak berhikmah membuat keputusan.

Ampun Tuanku, kemurkaan patik mohon keampunan, asalkan hamba tidak derhaka kepada Maha Pencipta.

Raja Adil, Raja Di Taat…. Raja Zalim Raja di Pijak…….

14 Safar 1430H/10 Febuari 2009

No comments:

Post a Comment